marți, 18 august 2009

Nedumerire

Motto: «Aşa e soarta boului -- viţel adult,
Să stea la poarta noului, niţel mai mult»

Povestea pe scurt: Vodafone suge cum speram să nu aflu vreodată că suge.

Povestea pe lung: Pentru că recent m-am hotărât să îmi pun ghearele cât mai repede pe un HTC Hero şi pentru că un aşa mobil, merită un abonament mai spălat decât cel standard de 3€, mi-am zis să-mi caut ceva mai bun. Am găsit minunatul abonament Vodafone eComplet şi pentru că azi tot aveam drum pe la magazinul Vodafone de pe Vasile Milea am zis hai să o fac şi pe asta, să-mi schimb abonamentul. Ajuns acolo însă, stupoare: se pare că respectivul abonament se poate face doar pe internet. Am vorbit cu o tanti de la Relaţii cu clienţii (prin telefon, la *222, că cei din magazin ziceau că ei nu ştiu şi nu pot). Care mi-a bălmăjit ceva, că se poate schimba abonamentul, dar doar de pe internet. Bun, am băgat la cap, am mai discutat cu un consultant de vânzări de acolo care mi-a confirmat că pot să-mi schimb abonamentul curent cu cel de pe site, dar doar cu un cont MyVodafone şi m-am întors voios acasă. Unde s-a produs stupoarea: minunatul abonament poate fi cumpărat, online, dar doar ca abonament nou, cu număr nou. Nici chip să-l pot folosi pentru a înlocui actualul abonament destul de răpciugos.
Cu chiu cu vai am reuşit să prind un operator uman la *222, asta după vreo 3 telefoane închise la capătul răbdărilor îmbătrânind lângă meniurile de voce. Unde am avut parte de vreo două redirectări, pentru că evident că primul operator pe care l-am prins (butonând oarecum haotic opţiunile, cu nişte hinturi de la Alex Brie de pe blog) nu avea treabă cu abonamente şi prelungiri de abonamente. Deşi nici a doua tanti cu care am vorbit (şi-al cărei nume-mi scapă) nu avea treabă cu domeniul ăsta ci cu achiziţiile prin Vodafone Shop. Şi care s-a decis să-mi curme zbuciumul şi suferinţa trântindu-mi un „Nu se poate!” urmat de o tăcere lungă, la întrebarea mea dacă pot să schimb un abonament existent cu minunatul şi exclusiv-în-Vodafone-Shop-ul Vodafone eComplet. Aici s-a terminat discuţia mea scurtă cu serviciul de relaţii cu clienţii de la Vodafone şi a început căutarea alternativelor la Orange. O să mă mai gândesc ce fac până pun mâna pe Hero, dar Vodafone şi-a luat un sac de bile negre la faza asta.

Iar în final poate-mi explică şi mie cineva, eventual cu mai multe şcoli economico-psiho-sociale ca mine: care-i ideea în a oferi abonamente cool doar noilor clienţi iar celor vechi a le băga pe gât abonamente mai mari şi mai scumpe? Mai ales în condiţiile în care mai nou poţi zbura cu număr cu tot la alt provider (iar Orange are nişte oferte care mi se pare că sună mai mult decât bine).

6 comentarii:

Stefan Bucur spunea...

Well, te astept in lumea Orange ;)) Eu mi-am luat azi numar prepaid la Orange Switzerland, si mai incolo cand apare HTC Hero, o sa-l convertesc in post-paid (adica abonament) :)

Sonia Andriu spunea...

Ar fi interesant să cauţi la Orange un abonament similar celui pe care-l ai acum la Vodafone şi apoi să-i întrebi pe cei de la Orange dacă îl poţi schimba cu un abonament pentru ceea ce vrei acum.
Dacă nici la ei nu se poate, înseamnă că ceea ce ai aflat azi e o politică strict de "marketing în general" şi nu de "marketing la Vodafone". Corect? :)

Ovidiu spunea...

HTC Hero tot de la Vodafone, sau din alta parte ?
Din cate stiu Vodafone nu are decat HTC Magic.

miChou spunea...

@Sonia: n-ai înţeles, problema nu e în schimbarea de abonament ci în folosirea pe un număr existent a unui anume abonament Vodafone. La Orange nu există ceva similar eComplet-ului de 7.9€ ci celui Complet de 9.x€. Deci dacă mă iau după ce consideră Vodafone că-mi pot da ca abonat cu 3 ani vechime (deci un abonament cu minute în reţea + nationale + internet pe mobil) cele două sunt total interschimbabile.

@Ovidiu: HTC Hero de la eMag. La ei e deja pe stoc, dar îmi trebuie şi bani ca să-l cumpăr iar momentan am altele mai importante pe listă.

vlad spunea...

sunt de acord cu tine - si eu m-am mutat de la Vdf la Orange cam din aceleasi motive (unul din primele numere portate)
sa stii insa ca dpdv al relatiilor cu clientii nici la Orange nu e mai bine. singurul avantaj pe care il vad la Orange e ca au mai putini clienti in Bucuresti si cand ai o problema si te duci la ei astepti mai putin.

Vlad spunea...

Sfat: Pastreaza-ti numarul vechi prin portabilitate (se poate, nu te lasa pacalit de vanzatori lenesi).
Astfel o sa le dai multora in cap, de la vodafone, pana la "prietenii" care nu te suna decat daca esti in aceeasi retea.