joi, 13 martie 2008

Nedumerire

De ce e mai simplu să scrii despre tine la persoana a IIIa?

9 comentarii:

Gelu spunea...

E la fel de usor sa vorbesti la persoana a 2-a...

miChou spunea...

nee :P

cory spunea...

nu inteleg, cum adika la persoana a 3a..adik un fel de barfa ? :))

miChou spunea...

nu, mai degrabă ca şi cum cineva ar povesti despre tine (să spun de ex. „cu fiecare lucru pe care-l îndesa în geantă, se hotăra să ia cu el câte o amintire” deşi, în subtext, este vorba despre mine :P)
better now? :)

Irina spunea...

Eu am altă întrebare, dat fiind că vorbesc despre mine mai ales la persoana I... de ce e mai simplu să ne auto-ironizăm decât să vorbim despre noi cu seriozitate?

miChou spunea...

pentru că e mai simplu să glumeşti decât să fii serios, pentru că e mai „safe” să te iei la mişto decât să spui lucrurilor pe nume...

Anonim spunea...

Ce e aia persoana a 3 a ?

miChou spunea...

persoana a IIIa: el, ea, ei, ele
e când eu aş vorbi despre mine şi în loc să zic „am făcut, am dres” aş zice „miChou a făcut, a dres” ;-)

ami.dobrigeanu spunea...

Pentru ca ne detasam de subiect si incarcatura emotionala scade. Vorbim cu usurinta despre altii (si nu ma gandesc la barfa, ci pur si simplu la o analiza pe care o faci oamenilor din jur pentru a descoperi in ei defectele tale).
e mai greu insa sa vorbesti despre tine, cine esti, ce vrei, ce gandesti...o spui si direct, dar nu mereu, poate din teama de a nu deveni vulnerabil.
Dar cand esti sigur pe tine si de tine, vorbesti numai la pers I !

mm...m-ai pus pe ganduri!